Content Marketing – innehållsmarknadsföring

Vad är Content Marketing (eller innehållsmarknadsföring)

Vi arbetar med Content Marketing (innehållsmarknadsföring). När man arbetar med innehållsmarknadsföring så har man förstått att det idag är enkelt att nå ut med sitt budskap men väldigt svårt att nå in. Vi svämmas över av information, mycket mer än vår hjärna kan hantera. Det är lätt att vi helt enkelt ignorerar information som kommer emot oss. När vi däremot är intresserad av en vara eller en tjänst så söker vi på nätet och bland vänner efter information och beslutsunderlag.

Som Content Marketing-specialister hjälper vi våra kunder att analysera och dokumentera drömkundernas drivkrafter, sökbeteende och vilka utmaningar de står inför. Baserat på det datat gör vi sedan en strategi och en handlingsplan för rätt innehåll, i rätt kanal, vid rätt tidpunkt och till rätt person.

Det är inte alltid man har exakt koll på sin drömkund. För att ta redan på det behöver man börja med bolagets vision, mission och “varför?”. Många företag vet vad det gör och till och med hur men sällan varför. Vi hjälper till att lyfta fram det som särskiljer ditt varumärke, vad du drömmer om och vilken nytta du gör.

Riktigt bra Content Marketing består i huvudsak av två varianter. Det ena är kunskaper som ni kan dela med er av som gör att ni bygger trovärdighet. Det andra är de berättelser som skapats i ditt företag som beskriver vad ni gör genom att väcka en känsla hos mottagaren. Intressanta berättelser finns i alla bolag. Det gäller bara att hitta dem och sprida dem på ett smart och snyggt sätt.

Dela gärnaShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedIn