Årets första dagar innebar mest yinyoga och några styrkepass. Jag startade med lite tillförsikt eftersom jag visste att jag snart skulle accelerera. Det började traditionsenligt förra veckan med Stefan Molanders, Asentiv, årliga målworkshop. En kväll för reflektion och beslutsamhet. Mina mål i år är aningen högre satta än förra året. Förra året låg fokus mest på att må bra och försörja mig och mina barn. Jag orkade inte riktigt tänka stort. Det jag däremot lärde mig förra året är att attraktionslagen faktiskt fungerar. Om du bara målmedvetet bestämmer dig för något så kommer universum arbeta för dig i den riktning du satt. Därför vågar jag, fortfarande med viss tillförsikt, satsa lite högre i år.
Beträffande Kotten börjar vi se framtiden lite tydligare än innan. Vi har lärt oss på vägen att saker måste få ta tid. Att få ut en produkt på en marknad på mindre än ett år gav oss hybris. Vi börjar inse hur marknaden så smått nu börjar mogna. Att få människor att fatta hållbara köpbeslut framför ekonomiska är inte självklart, men fler och fler börjar värderar sina inköp efter miljöpåverkan snarare än pris. Vi har precis besökt Hamburg och en stor present- och inredningsmässan. Intresset i Tyskland börjar vakna. Kotten väcker uppmärksamhet och vi skaffade flera nya återförsäljare. Vi har också knutig ovärderliga kontakter med landsmän som försöker få ut produkter på en internationell marknad. En diskussion förs just nu parallellt med en amerikansk agent om att bygga en produktionslina i Kalifornien, gräva guld i USA. Vi har definitivt ett spännande år framför oss. Idag på vårt styrelsemöte hade vi en visionsövning för att säkerställa att vi fortfarande vill åt samma håll. Det ville vi.
I år kommer jag starta upp ett antal Mastermindgrupper. Jag vill samla företagare som i en strukturerad form, med mig som facilitator, vill mötas och hjälpa varandra till större affärer, hållbara relationer och personlig utveckling. För att våga växa, för att utvecklas och för att nå längre.
Min verksamhet inom digital kommunikation fortsätter förstås också. Jag värnar om mina befintliga kunder och vill fortsätta vårda dessa relationer på mitt sätt, dvs att vara en nära partner i deras digitala affär och se till att skapa snygga och funktionella lösningar som skapar värde. Men jag vill komma ännu närmare företagens själ och affär genom att ställa fler obekväma frågor och försöka få fram hur vi tillsammans verkligen kan förverkliga våra drömmar. För det är ju precis det jag gör i slutändan, hjälper företagare att förverkliga sina drömmar.
0 Comments