Storytelling – att identifiera och lyfta berättelser

Ett företag börjar alltid med en person, en idé och en dröm och sedan en stor mängd kraft och mod.

Varje företagare eller entreprenör bär sedan med sig idén och drömmen och på något sätt ska den föras vidare till varje person som blir involverad i bolaget – som anställd, kund eller partner. Med tiden inträffar händelser i och ikring bolaget som i sin tur blir nya berättelser  -  det som händer är ju själva livet och det är ju fantastiskt. Det gäller bara att vara uppmärksam på vad som händer och lyssna. Det är precis det här som gör entreprenörskapet så spännande.

När så personal, kunder och samarbetspartner får idel nya historier att berätta börjar det bli riktigt intressant – och kanske lite svårare.

Vi brinner för att hitta de där berättelserna som gör att publiken vill lyssna vidare och återkomma. Vi ställer frågor och identifierar de där budskapen som ligger i berättelserna och lyftar dessa ut i de kanaler som vi har identifierat som era bästa. På Aiorema är vi passionerade för hur den mänskliga hjärnan fungerar och hur vi interagerar med andra. Det är nog därför vi lyckas så bra med detta.

Ditt varumärke finns inbäddat i dina berättelser och därför är det viktigt att låta dessa berättelser få komma fram. Oftast finns de närmre än du tror bara du vågar lyssna och ställa rätt frågor.

 

 

Dela gärnaShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedIn