Om oss

När innehållet blir till upplevelser

En Aiorema var en maskin som de gamla grekerna använde på sina teatrar när det begav sig. Det lär ha varit någon form av kran som gav publiken förnimmelsen av att gudarna dansade över scenen. På tiden måste det här ha varit oerhört häftigt för publiken att se och vi är övertygade om att de kom tillbaka till teatern för att se mer. Förmodligen berättade de för sina vänner om upplevelsen de haft så att även de kunde ta del av spektaklet.

Från Outbound Marketing till Inbound Marketing

När TV:n intog vardagsrummen och biofilmen lockade folk till biograferna var människor väldigt fascinerade av reklam och många fattade stora köpbeslut basetat på upplevelsen av ett reklaminslag på TV. Under senare delen av 1990-talet började folk tröttna på reklam och förtroendet för budskapen sjönk. Idén med den här typen av marknadsföring, Outbound Marketing, är att företag söker upp konsumenten och bombarderar dem med budskap. Men när konsumenten utsätts för detta hela tiden så blir det till slut bara ett brus och man känner sig mest irriterad och avbruten i det man för tillfället pysslar med.

Därför arbetar Aiorema med Inbound Marketing. I stället för att söka upp kunden och trycka ner budskapen i halsen så hjälper vi företagen att skapa så pass intressant och trovärdigt innehåll att kunden själva kommer och söker upp dem. För idag fattar vi merparten av våra köpbeslut genom att söka i sökmotorerna och genom rekommendationer från människor i vår omgivning som vi har förtroende för – och vi gör det enklast online.

Likt en Aiorema lyfter vi företagets berättelser över scenen för att hänföra en publik som sökt sig frivilligt till teatern och få dem att vilja har mer samt berätta för sina vänner om föreställningen. Vi gör det med snygg och användbar design, intelligent innehåll och i ett flexibelt verktyg.

Mastermind – Inspirera och utmana varandra mot något större

Från och med våren 2020 utökar vi vårt erbjudande till att tillsammans med den globala organisationen Asentiv, samla likasinnade entreprenörer i en strukturerad form där de kan inspirera, utbilda och utmana varandra under ledning av en erfaren facilitator.

Parallellt med min verksamhet inom innehållsmarknadsföring och design har jag sedan 2012 arbetat med affärsnätverkande i strukturerad form för den som vill bygga hållbara relationer, utvecklas sig och ha skoj tillsammans med likasinnade. På min resa har jag varit med och startat flera företag och haft flera förtreondeuppdrag i nätverksgrupper, samt själv byggt upp en solid grund av samarbetspartners. Samtidigt har jag vidareutbildat mig inom personlig utveckling och affärsutveckling.

I arbetet med varumärkesbyggande, innehållsstrategi och design så behöver man arbeta inifrån och ut för att formulera sitt budskap utifrån sina värderingar. Detsamma gäller för att utveckla relationer med kunder och partners. Allt börjar med dig! Varför gör du det du gör? Vad är viktigt för dig både i livet och i företaget? Sedan behöver du identifiera vem du vill jobba med? Vilket är din målgrupp, din buyer persona?

När du blir trygg och säker i dina värderingar och tydlig i ditt budskap kommer du både attrahera rätt kunder och rätt personer som kan rekommendera dig. Målet är att du ska bli framgångsrik genom att arbeta med personer som får dig att växa, skratta och utvecklas.